מטבחים כפריים

קרדיט תמונה FREEPIK

מהם חמשת סגנונות עיצוב המטבחים הפופולריים בישראל היום? בעשור האחרון המטבח הישראלי עבר טרנספורמציה מחדר תפקודי שבו מכינים אוכל לחדר שבו כל המשפחה נפגשת מדברת אוכלת ומבשלת ביחד. תרבות הריאליטי שפים שכללה בשיא שלה 7 תוכניות שונות והחיבה הישראלית לאירוח שינתה את היחס למטבח בתכנון הכללי של הדירה. מחדר קטן וצפוף הוא הפך לחדר מרווח ואלגנטי שהתכנון שלו לוקח בחשבון את הצרכים השונים של כל בית.  מכיון שאכן לכל בית יש צרכים שונים והעדפות אסתטיות שונות קיימים היום בישראל מספר דרכים שונות לעיצוב מטבחים.

סגנונות עיצוב מטבחים פופולריים בישראל

  1. מטבחים כפריים הם סגנון העיצוב האקלקטי מבין כולם. מסיבה זאת הוא מציע הכי הרבה חופש עיצובי. מאפייניו כוללים עץ בלתי מהוקצע, אבן כבדה ולעיתים אפילו שטיחי קיר ארוגים ביד, משטחים במראה לא מלוטש ופריטים בסגנון טבעי. מטבח כזה לרוב יכלול איים גדולים עשויים עץ טבעי, קירות בחיפוי אבן גסה וגם פריטי טקסטיל חמימים שיוסיפו טאץ' רך וביתי למטבח שלכם.
  2. אחד מסגנונות עיצוב המטבח הכי פופולריים בארץ הוא סגנון מינימליסטי. במטבח כזה יעשה שימוש בחומרים כמו זכוכית לדלתות ארונות המטבח, רצפות עץ מלוטשות, מכשירי נירוסטה מודרניים ומשטחי שיש נוצצים שיעניקו תחושה קלאסית ונקיה. צפו לפלטת צבעים הנשענת הבנויה על ניגוד בין הצבע הלבן לבין טקסטורות עץ כהות, שימוש בדלתות זכוכית קלאסיות לצד ידיות וינטג' מעוקלות ומושבים מרופדים בגוונים מעניינים או בטקסטורות דומיננטיות. עיצוב זה נחשב על זמני ולכן אין מה לדאוג מכך שהוא יראה מיושן.
  3. סגנון נוסף שנחשב לעל זמני הוא סגנון המטבחים הקלאסיים. בדומה למטבח כפרי גם זה מטבח שמשדר חמימות. זהו העיצוב הכי פונקציונלי והוא הבחירה הכי טובה למי שמבשל הרבה.  פלטת הצבעים המאפיינת אותו מקבלת השראה מהטבע ולכן נמצא בו  גווני חמאה, מרווה, גוונים כחולים וגם חרדל עדין לצד אלמנטים בשחור לבן ועץ טבעי. מאפיינים נוספים של סגנון המטבח הקלאסי הם ארונות מזווה גדולים אידיאליים למי שיש לו הרבה כלי ומכשירי מטבח, ופינת אוכל המיועדת לכל המשפחה.
  4. מטבח מודרני הוא מטבח שמתאים למי שמחפש עיצוב ברמת הגימור הגבוהה ביותר. בדומה למטבח המינימליסטי, זהו מטבח שמתאפיין בקווים נקיים ומינימום של עומס ויזואלי, ריהוט, וקישוטים. סגנון זה כולל שימוש בשיש, זכוכית, ברזל ובטון ולרוב יהיו בו מרחבים חשופים גדולים. מומלץ לא להתפשר על פחות מרמת האיכות הגבוהה ביותר לכל חומרי הגלם לקבלת המראה האלגנטי והמודרני.

למה עוד כדאי לשים לב

לכל סגנון עיצוב, בין אם בניית מטבח מאפס או שיפוץ מטבח קיים, מתלווה גם נושא של תאורה. השימוש בגופי תאורה גדולים המאירים אור כללי או שימוש בספוטים לתאורה נקודתית משתנה בהתאם לקיומה של פינת אוכל או לא. כמו כן בעיצובים מסוימים יש אונות עמוקים שמצריכים גופי תאורה אוטומטיים שידלקו עם פתיחת הדלת. אם מדובר במטבח בבית חדש, חשוב להבין מאיפה נכנס אליו האור הטבעי באיזה שעות והאם יש צורך בתאורה מיוחדת לאזורי העבודה.

לסיכום

עקב שינוי הסטטוס של המטבח מחדר פונקציונלי להכנת אוכל לחדר חשוב שבו מארחים מפגשים חברתיים ומתקיימות בו אינטראקציות משפחתיות רבות, שאלת עיצוב המטבח הפכה משמעותית וחשובה עבור הרבה בתים בישראל בעשור האחרון. בניית או שיפוץ מטבח בכדי שיהפוך לנעים ומזמין, וכמובן נוח להכנת מזון לכל המשפחה, לא חייבת להיות יקרה ומכבידה על הכיס אבל חייבת להתבסס על תכנון מקדים, הכנת תקציב וחזון ויזואלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *