כללי עיצוב מטבחים שכבר מזמן הפכו לחובה

ישנם כללי עיצוב מטבחים שידועים לכל ומבטיחים שהמטבח שבחרתם יהיה גם פונקציונלי, נוח לפעולה וכמובן מעוצב. מטבח חדש דורש השקעה כספית גדולה, כך שכדאי לעקוב אחר הכללים הללו ולבצע אותם, כדי שתוכלו להנות במשך שנים רבות מהמטבח המעוצב שברשותכם. הכללים השונים מתמקדים בכלל היבטי המטבח החל מקשת הצבעים שתיבחר, דרך משולש הזהב (קרי מיקום האביזרים במרחב) ועד לבחירת חיפויי קירות למטבחים.

כלל 1: קשת הצבעים

קשת הצבעים המשמשת מטבחים יכולה להיות רחבה הרבה יותר מאשר הבסיס הלבן המוכר לכולם. אנשים רבים בוחרים במטבח לבן רק כי קל לנקות אותו או מתוך מחשבה שלכלוכים פחות ייראו עליו. עם זאת, כדאי לפתוח את הראש לצבעים נוספים, אשר יכולים לעורר תחושות שונות, וכן להתאים לכלל העיצוב של הבית. יש לשים לב כי בצבע שחור לרוב ניתן לראות כל לכלוך, אולם זה תלוי בחומר הציפוי ובמאפיינים שלו.

כלל 2: משולש העבודה

"משולש העבודה" או "משולש הזהב" כפי שהוא נקרא פעמים רבות, הינו המבנה האידיאלי המתקבל מהעמדת הכיריים, הכיור והמקרר. המרחקים בין הפונקציות השונות צריכים להיות מדויקים וקטנים מחד כדי שיאפשרו זרימה נוחה ויעילה לשף, ומאידך יהיו מספיק רחבים וגדולים כדי לאפשר לשני אנשים לעבוד במטבח ללא חיכוך מטריד. תיכנון מטבח פונקציונלי בכלל, צריך לקחת בחשבון את הפעולות התדירות המתקיימות בחלל זה, כמו למשל פריקת מוצרי סופר. כך למשל יש לקחת בחשבון את מיקום המקרר והמזווה בסמוך לכניסה למטבח (ורצוי ליד משטח כלשהו). בנוסף גם הכיור, פח האשפה ומדיח הכלים צריכים להיות מסודרים בקו לינארי כדי להקל על פינוי השולחן והסדר לאחר ארוחה. במרבית משקי הבית מפנים תחילה את הצלחות לפח, לאחר מכן שוטפים אותן ואז מכניסים אותן למדיח הכלים. לכן באופן אידיאלי, שלושת המוצרים הללו צריכים להיות מסודרים כך שהם יהיו זמינים ונגישים אחד ליד השני. יש לקחת בחשבון גם כיצד לתכנן את זה בהתאם לצורת המטבח, בין אם מדובר במטבח הבנוי בצורת 2 קווים מקביליים, מטבח בצורת ח או ר.

כלל 3: הפכו את המטבח למקום חברתי

המטבח הוא הלב של הבית, חלל שאנשים נמשכים אליו באופן טבעי. קחו בחשבון שעיצוב המטבח חייב להיות כזה בו יתאספו בנוח ויישבו לשולחן האוכל מוזמנים רבים. בנוסף, יהיה זה מאד יעיל אם המוזמנים ובני המשפחה יוכלו לשבת במקום בו לא יפריעו למהלך והמשך הבישול.

כלל 4: חישבו על מטרת הארונות והדלתות

כאשר מתכננים מטבח, יש לחשוב באופן פרקטי ככל האפשר על מטרת כל דלת ומגירה. סביר להניח שאתם בעלי הרגלים שונים ואספתם במהלך חייכם מוצרים וחפצים שונים, שצריכים למצוא את מקומם במטבח. לכל פריט יש לייעד מקום ולוודא שהגישה אליו נוחה וללא מכשולים, כך שתוכלו לתת טאץ' אישי למטבח ולהנות מסדר וארגון המתאימים לכם במדויק ונתפרו על פי מידותיכם, בצורה הטובה ביותר. באופן דומה, ההמלצה היא לא ללכת אחר טרנדים ואופנות משתנות. איי עבודה רבים, למשל, נבנים גם אם לא נמצא להם מקום מספק בחלל המטבח, או שהם אינם מתאימים להרגלי המשפחה הספציפית. מחשבה מקדימה על הצרכים, הרצונות והדרישות מהמטבח, יוכלו להיפתר באמצעות מגוון הצעות יצירתיות.

כלל 5: חיפויי קירות למטבחים

המטבח אשר הינו אחד החדרים הפעילים בבית, עלול להתלכלך במהרה ולהתמלא בכתמים עקשניים, כך שחיפויי קירות הינם פונקציונליים ונועדו, בין השאר, להגן על קירות המטבח. סטודיו קרמיקה דואגים להביא את החידושים האחרונים באריחים איטלקיים הנחשבים הן מבחינת עיצובם שובה הלב והן מבחינת עמידותם ואיכותם. כיום ישנם מגוון חיפויי קירות למטבח שיכולים להתאים לכל סגנון ועיצוב של מטבח, בין אם הוא כפרי, מודרני, נורדי, אורבני או אקלקטי. מעבר לעיצוב, יש לשים דגש גם על איכות החיפויים כדי שהם יוכלו להחזיק מעמד לאורך זמן. יש לקחת בחשבון גם האם אתם עולים עם החיפוי עד לתקרה. כמובן שיש לכך עלויות נלוות. במרבית מהמקרים, חיפוי עד התקרה יהיה מושלם אם מדובר בקיר שלם – מקצה לקצה.

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *